Umum

Ketika aku hamil, Tuhan kirimkan rasa pelik padaku. Aku sangka aku yg bakal dijemput. Rupanya itu tanda sblum dia dijemput.

Foto sekadar hiasan. Assalamualaikum. Aku Ain, 31 tahun anak ada sorang. Aku kenal dengan suami aku, Ahmad masa sama sama belajar di UA di KL. Pada awalnya kami hanya kawan baik. Tapi disebabkan baiknya dia lah aku terjatuh cinta tanpa sengaja. Aku cerita tentang Ahmad pada mak ayah. Mak ayah pun berkenan dengan Ahmad. Aku…

Umum

“Guna Basikal Jadi Rider Foodpanda’- Lelaki Cina Hadiahkn Adik Mohamad Motosikal Baru

“Hari ini Ramadan pertama.” Saya ditemukan dengan seorang rider food panda yang menginsafkan saya tentang nilai sebuah kehidupan. Adik Mohamad mengayuh basikal meredah hujan dan panas demi sesuap nasi, walaupun ketika berpuasa. Apabila saya bertanya kepadanya, mengapa dia berbasikal dan tidak menunggang motorsikal seperti yang lain; dia jawab, dia tidak ada motorsikal. Basikal pun dipinjam…

Umum

Byar zkat sejak 10 tahun lalu lel4ki ini ingin b4ntu 0rang sus4h dengan tun4i t4nggungjwb

Kini bulan mulia Ramadhan telah tiba dan disambut baik oleh sekalian umat islam. Mana tak nya, di surau dan masjid kelihatan penuh walau ada SOP yang telah ditetapkan. Ramai yang berebut dalam beribadah berikutan pintu syurga yang terbuka luas dan pintu neraka ditutup manakala syaitan-syaitan dibelenggu. Walau bagaimanapun, pada bulan Ramadan ini, bukan hanya orang…

Umum

Kan Dah K3na Tmp4r. Anak Lee Ch0ng Wei Pers0al Psal Pvasa. Cara Beliav Aj4r Anak Bvat Ram4i Tergmam

Seperti semua sedia maklum, umat Islam sudah mula berpuasa bermula hari ini dalam bulan Ramadan. Anak-anak yang bersekolah juga terutama sekolah rendah sudah mula belajar berpuasa. Mungkin kawan-kawan bukan muslim ada yang tidak faham dan menjadi p.elik, kenapa rakan-rakan muslim mereka tidak mahu makan ketika waktu rehat. Perkara itu dialami sendiri oleh anak Dato’ Lee…

Umum

Jadual kerja pad4t, Mira Filzah sed1h k0ngsi luah4n hati tahun pert4ma berpu4sa sebagai ist3ri

Bagi pengantin baru, meraikan bulan Ramadhan dan puasa bersama suami untuk pertama kali merupakan detik bersejarah dalam hidup mereka. Dulu masa zaman bujang, juadah sahur dan berbuka disajikan ibu. Namun, apabila sudah bergelar suami isteri, terpulang pada pasangan untuk tentukan siapa yang sediakan juadah. Itulah yang sedang dialami pelakon comel Mira Filzah apabila dia menyambut…

Umum

Lps ayah pergi, Adik bradik abah dtg bolot semuanya. Mak trkejut xsngka. Tindakan paklong aku kenang selamanya.

Gambar sekadar hiasan. Salam semua. Sila baca dibawah ini untuk maklumat penuh dan lengkap bagi artikel ini. Terima kasih kerana membaca artikel ini. Mohon kongsi jika bermanafaat dan mohon maaf jika ada tersilap dan salah. Namaku Ilya. Asal Perak. Aku anak sulung dari 5 beradik. Mak aku surirumah. Abah kerja company swasta. Hidup kami bahagia…

Umum

Selamat pengantin baru tunangku. Melihat gadis itu, aku trkejut. Takkan mcm ini pilihan keluarganya.

Foto sekadar hiasan.Assalamualaikum dan selamat sejahtera semua. Boleh dikatakan lama aku pendam, tiada medium untuk aku luahkan. Banyak yang boleh dijadikan iktibar juga sebuah pengalaman yang kurasa dekat dihati. Namaku Tya, berasal dari selatan tanah air juga bekerja dalam daerah yang sama. Seorang yang periang, penuh gelak dan tawa. Cerita ini sedikit panjang ya. Tiga…

Umum

Puluh tahun duduk rumah flat, ibu hamp1r reb4h terh4ru anak had1ahkan bangl0

Setiap anak pasti berkeinginan untuk membahagia orang tua yang sudah berkorban membesarkan kita. Walaupun apa yang kita beri tidak setimpal dengan penat lelah mereka, namun ia sedikit sebanyak mampu menggembirakan sosok tua itu. Jadi, menerusi perkongsian seorang usahawan kosmetik dikenali sebagai Juzailah Shariff, dia telah berkongsi video reaksi ibunya apabila dihadiahkan sebuah rumah banglo di…

Umum

‘Saya Kena Crai TaIak Satu Mac Lalu’ – Bekas Isteri Inspektor Dkwa Tidak Tahu Suami Nikahi Serina

Cerita perniikahan Serina Redzuawan dengan lelaki bernama Meor Mohammad Aidid Meor Jamaluddin nampaknya semakin rumit apabila ia didkwa berlangsung tanpa pengetahuan dan kebenaran isteri pertama. Tmpil menjelaskan situasi sebenar, wanita bernama Nur Hamizah Shaffee, 34, mendkwa dia adalah isteri kepada Aidid ketika Serina dan suaminya mendirikan rumah tangga. Lebih mngejutkan apabila Hamizah menyangkal dkwaan Serina…

Umum

Ada makcik nak duduk sebelah aku dlm bas,tetiba aku rasa basah sgt,maafkan sy makcik.

“Nak, boleh tak tukar seat bas dengan makcik? makcik tak boleh duduk dekat seat 1B ni, nampak jalan. Nanti makcik sakit dada sepanjang jalan”. “Boleh makcik”, aku balas dengan senyuman. Bas transnasional bergerak menuju ke terminal bersepadu selatan (tbs) dari taiping. Mata aku mula rasa berat. Mengantuk. Baru nak terlelap tiba-tiba, “nak balik kl ni…