Umum

“Tiada Paksaan Dalam Pengambilan V4ksin” – Emelda Rosemila Mahu Semua Tahu Hak Masing-Masing

Sejak kebelakangan ini, memang banyak isu yang didebatkan berkaitan v4ksin. Walaubagaimanapun, rakyat Malaysia digalakkan untuk mengambil suntikan berkenaan bagi mencapai komuniti kelompok sekaligus mengekang w4bak bahaya daripada terus merebak. Para selebriti juga tidak terlepas memberikan pendapat mereka mengenai isu ini, ada yang menyokong, ada yang tidak. Terbaru, pelakon Emelda Rosemila turut berkongsi pendapatnya menerusi entri…

Umum

Ada Rancangan Jatuhkan Carl Samsudin, Peguam Tampil Beritahu Penyebar Fitnah Telah Dikenal Pasti

Peguam yang mewakili Carl Samsudin mendakwa terdapat usaha pihak tertentu yang mahu menjatuhkan anak guamnya. SEJAK Rabu, media sosial hangat memperkatakan mengenai kes membabitkan usahawan yang juga influencer media sosial, Carl Samsudin, susulan tersebarnya video yang memaparkan dirinya meninggikan suara kepada seorang warga emas di Pusat Transit Gelandangan Kuala Lumpur. Boleh dikatakan laman komen dibanjiri…

Umum

Dah 10 thn aku brpis4h, cur1ga dgn per4ngai ank gad1s lep4s bermlm rum4h bek4s su4mi.

Baca perlahan-lahan dan ambillah Pengajaran apa yg pernah berlaku kepada saya ini. Jadikan ini sebagai panduan. Assalamualaikum, nama aku Lina (bukan nama sebenar), seorang ibu tunggal dengan dua orang cahaya mata. Umur aku awal 40an. Biar aku ringkaskan cerita, aku dan bekas suami bercerai sudah hampir sepuluh tahun. Bercerrai kerana bekas suami yang tidak bertanggungjawab…

Umum

Ebit Lew Minta Nadir Al-Nuri Jawab, Mana RM20Juta Hasil Derma Rakyat MaIaysia?

Pendakwah bebas, Ustaz Ebit Lew mempersoalkan bagaimana RM20 juta yang dikumpul Ketua Pegawai Eksekutif Cinta ɢᴀᴢᴀ Malaysia, Muhammad Nadir Al-Nuri hasil kutipan tabung derma diagihkan kepada rakyat ᴘᴀʟᴇꜱᴛɪɴ. Menerusi sesi sidang media yang disiarkan secara langsung di media sosial sebentar tadi, Ebit terpaksa bertanya mengenai perkara tersebut selepas segelintir warganet mendakwa beliau menggunakan duit sumbangan…

Umum

Nadir Al-Nuri Lahir di Scotland, Anak Seorang Profesor, Kahwini Balu Sy4hid & Ada 7 Anak

Perkongsian peribadi Nadir Al-Nuri, satu-satunya rakyat Malaysia di wilayah Palestin berkenaan kontroversi dengan Ustaz Ebit Lew semalam, menjawab pelbagai persoalan yang viral sejak menjelangnya sambutan Aidiladha 1442H.Tidak ingin terus ‘memanaskan’ keadaan, satu kisah menyedihkan tentang Nadir Al-Nuri, yang menjadi asbab perjuangannya sebagai aktivis kemanusiaan di sana. Tapi sebelum itu, mungkin tidak ramai mengenali siapa Muhammad…

Umum

Satu hr ayah trkantoi, ibu dicerraikan. Bila aku besar, ada PhD tiba2 ayah mncari. Istrinya mula pm mintak duit.

Foto sekadar hiasan. Assalamualaikum. Di sini, aku namakan diri aku sebagai Lily. Penceritaan aku kali ni adalah mengenai kehidupan aku di mana teman teman boleh jadikan sebagai pengajaran. Aku berumur awal 30-an, telah berkahwin n telah bekerja di salah satu IPT di Malaysia. Aku mulakan pnceritaan aku sejak aku dari kecil. Penghujung tahun 90an. Aku…

Umum

1 Sywal, taIak tiga di muka pintu. Krna mulut mertua, berlobang dahi ank aku. Paranng dicapai, aku nekad.

Foto sekadar hiasan. Barisan di hadapan terlalu panjang dan waktu berlalu amat perlahan sekali. Aku terpaksa beratur menunggu giliran di pasar untuk membeli barang dapur. Secara kebetulan bekas suamiku Am (bukan nama sebenar) juga turut ada disitu. “Kalau sayang masih bersama abang mesti sayang tak perlu bersusah payah macam ni kan…?” Kata Am setelah hampir…

Umum

Aku jande. Kenal suami time tgh memanjat. Aku gredd 44, org ingt aku tanggong suami. Tp mereka silap.

Baca perlahan-lahan dan ambillah Pengajaran apa yg pernah berlaku kepada saya ini. Jadikan ini sebagai panduan. Foto sekadar hiasan.Alhamdulilah, syukur ke hadrat Allah swt yang telah memberikan kita semua kehidupan. Percaya atau tidak kita semua hidup dengan takdir yang telah Allah swt tetapkan untuk kita semenjak dari dalam kandungan ibu lagi. Aku seorang janda, janda…

Umum

Mlm tu an4k sy dan men4ntu tid0r sek4til berpel0kan. Sy terdi4m hnya m4mpu mel1h4t.

Perkongsian ini saya mahu ceritakan tentang apa yang berlaku pada hari kemtian Madiha. Ramai kawan-kawan saya dan suami yang berikan komen, mahu tahu apa yang berlaku pada hari itu. Bagaimana dengan Basit pada hari itu dan bagaimana penerimaan Basit. Berat hati saya mahu menjawab permintaan kawan-kawan. mereka sungguh-sungguh tanya saya mengenai itu. Saya akan ceritakan…

Umum

Cuba kau teng0k kain ape tu Ser4mm pul4k aku. Pet4ng2 mcm ni trjump4 pula k4in k0t0r kat dlm tan4h ni.

Baca perlahan-lahan dan ambillah Pengajaran apa yg pernah berlaku kepada saya ini. Jadikan ini sebagai panduan. Salam semua…Pada petang itu terdapat beberapa orang penduduk kampung sedang menjalankan tugas untuk melebarkan jalan kampung iaitu berdekatan dengan Kampung Baru Sabak Bernam. Ada beberapa orang ditugaskan untuk menebas segala rumput yang berada di bahu jalan. Kemudian, seorang lelaki…