Umum

Kau Kahw1n Pun Takde Siapa Yang Datang. P0nd4n Je Datang. Sedar Diri Tu Sikit – Fara Mendoza

” Kesian kan orang macam ni. Apa la masalah hati dia, lucu kan. Sebenarnya video ni ada orang sent kat saya di DM. Kenapa bila live nak kena cakap pasal saya?” Itu kata-kata pedas keluar dari mulut Fara Mendoza yang juga merupakan pelakon, model dan personaliti media sosial Malaysia. Fara atau nama sebenarnya Norfaralinah binti…

Umum

“Mertua Dari Syurga”. Mertua org yg kaya tp baik sehinggakan bapa mertua jemur baju aku bila maid busy.

Assalamualaikum kepada semua pembaca. Aku doakan semoga korang semua bahagia bersama keluarga tersayang. Aku Puan F dah enam tahun berkahwin dan mempunyai 3 orang anak. Hari ini aku nak ceritakan tentang mertua aku dan segala kebaikannya pada kami sekeluarga. Aminn. Tujuan aku bercerita bukan nak berlagak aku ada mertua baik tapi nak cakap mertua yang…

Umum

Aku outstation, balik je ank mgadu ayah tendang dada dia. Tsentap aku bila ank suruh ak bcerrai.

Gambar sekadar hiasan. Assalamualaikum dan salam sejahtera. (Coretanku agak panjang. Mohon maaf sebab tak boleh diluahkan dalam bentuk lukisan). Sedikit perkongsian mengenai kisah hidup aku, mungkin sebagai pedoman, iktibar dan pembakar semangat membuka titik mula mencari kebahagian. Sesungguhnya sabar itu indah. Aku ringkaskan aku sebagai L dan suamiku sebagai S. Perkahwinan ku bakal menginjak 13…

Umum

Petugas Hadapan Kongsi Rakaman Apa Yang Terjadi Bila Buka Baju PPE Tiga Lapis. Nak Nanges Tengok.

Semangat yang tlnggi yang ditunjvkkan oleh setiap anggota keselamtan, keslhatan dan b0mba dalam melaksanakan tugas wajar dipvji dan diberi tablk h0rmat pada mereka. Ada antara mereka ini bertvgas membuat pemerlksaan terhadap individu bawah pemantavan (PUS) dan individu bawah slasatan (PUI), menjaga skatan jalan raya, melakukan proses sanltasi dan menjalankan 0perasi pemantavan sama ada lautan atau daratan.…

Umum

‘Jantung Ibu Dah Drop..’ – Ibu Muda Sarat Hamil ‘Pergi’ Bersama Bayi Dalam Kandungan

Benarlah orang kata, setiap wanita yang bergelar seorang ibu pasti merasai detik-detik yang tidak dapat dilupakan menanti kehadiran cahaya mata sehingga terp4ksa bert4rung ny4wa melahirkan anak tercinta. Tetapi kali ini lain pula kisahnya apabila seorang ibu muda yang dikenali dengan nama Shamira Roslan dijemput Ilahi ketika sedang sarat mengandung anak keduanya. Arwah kritik4l Nak minta…

Umum

Netizenn Terkejut Lihat Rakamann BuIi Di Taska, Teruk Bayi tu Kena SEP4K dan TERAJ4NG

Sebelum ini kita sering dikejvtkan dengan kess kesd pnd3raan kanak-kanak di pusat penjagaan. Namvn kess ini berkvrangan apabila mendapat tempat dan perhatlan pihak berkvasa yang sering memantav slstem yang digvnapakai oleh pusat penjagaan kanak-kanak termasuk Taska. Namun, berbeza pula dengan perkongslan vide0 ini dimana anda boleh sakslkan seorang kanak-kanak membvli kanak-kanak yang lain di dalam…

Umum

Berd0sakah kami kerana ti4da an4k? Bila gr0up whats4pp binc4ng pasal an4k m4sing2 kami berdi4m diri saja smpai ada yg sind1r kerana kami tid4k resp0nse.

Maaf jika panjang. Semua ini untuk meluahkan apa yang selama ini terbuku di hati aku sebagai suami.Tak mudah nak berlagak tak de apa2 bila kita saja tak de zuriat, dan orang lain ada, rendah diri terutama di pihak perempuantu amatlah menyakitkan, ramai orang tak sedar hakikat ini, bukan semua orang tegar untuk tahan hati bila…

Umum

Bila abah rebah di tandas, adik aku umur 11 tahun terus panggil jiran. Tak sngka tindakan adik buat aku tahu perkara sebenar.

Sebenarnya aku takde nak buat confession apa-apa. Cuma nak bagi penghargaan pada adik aku yang sangat-sangat aku sayang. Maaflah confession ni panjang sedikit ye. Sikit pengenalan diri. Aku Hafiz. 32 tahun. Masih bujang. Ok setel pengenalan. Coretan ni aku khususkan buat adik aku Hafizah. Sebab aku tau dia rajin baca dan komen-komen di page ni.…

Umum

T0l0nglah Fah4m Kami Sangat Pen4t. Ada Yang Mvnt4h Tidak Berm4ya. Fr0ntliners Menangis Sabah Bag4i Di L4nda Garud4

Kerajaan Pulau Pinang melvluskan peruntukan berjumlah RM115,984 sebagai bantuan bekalan makanan dan minuman kepada kakiitangan Jabatan Penj4ra Negeri Pulau Pinang Serta pasukan keselamatan lain yang bertugas di kawasan pelaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan Diperketatkan (PKPD). Ketua Menteri, Chow Kon Yeow, berkata ia meliputi penyediaan makanan dan minuman kepada kakitangan bertugas serta bakul makanan kepada keluarga kakiitangan…